link

Aqilah & Azrilrizal

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, August 16, 2009

Percubaan Pertama

Hari ni, cm biasa lah kua dating. Heheheh.. Semalam pun kua juga tapi hari sabtu adalah hari Dating Rasmi antara aku dgn En. Azrilrizal. It was FUN! Macam biasa juga.. hehehe.. Ok lah, cukup2 lah bercerita pasal dating2 ni.. Aku nak share sumting interesting. Yang bagi au interestinglah sbb ni first time aku buat benda ni.. Hehehhe ;) the result was..... Addicted!

Tadi utk kali pertama aku derma darah! hahah.. Sebenarnya takut juga nak derma darah ni.. Mau tak takut bila bermain dgn darah & jarum. Beberapa hari yang lepas En. Azrilrizal ade ckp yang die nak g derma darah dekat JJ Maluri. So, aku pun ckp "okla, i nak ikot". Then semalam wkt die amik aku dekat kolej aku ckpla aku rase mcm nak donate jg. Die mcm terkejut pastu jwb "okay!" then aku rase teruja sgt nak menderma darah. Sebelum ni En. Azrilrizal selalu juga derma darah tapi aku tak penah ikot@tgk sbb tkt ;P hahah.. Aku rase cm seriu kalo tgk jarum. Rase freaky sgt! (lagi pun kita perempuan tiap2 bln pun "derma" darah kan?) hehehe...

Jadi, tibalah saat yg di nanti kan iaitu hari sabtu bersamaan 15/8/2009 bertempat di JJ Maluri, percubaan pertama aku menderma darah. Bila dah sampai kat JJ, aku rase cuak la plak. Yela tgk jarum2 dan darah yg merah pekat 2 bat aku kecut perut. Tapi aku berani kan diri juga utk menderma darah (nawaitu tu penting! Cewahhh~~!!!) Sebelum menderma darah, kita kena pegi dari satu kaunter ke satu kaunter. Kaunter petama cek darah junis apa, so aku dapat tau aku jenis darah B (Mummy dulu penah bagi tau yang jenis darah kami satu keluarga ialah B) same dgn En. Azrilrizal! Yeay! hahaha... Tiba2 nurse 2 ckp au xbole menderma darah sbb bp aku lo.. (wtf??) hancur harapan. Tapi bila cek blk, dia ckp aku boderline. Still bole derma darah kalau aku nak. En. Azrilrizal tak bagi, tapi aku nak jg. Alang2 dah smpai takkan lah nak blk dgn tgn kosong ( Cewahhh~~!!)

Bila sampai turn aku.. Cuak gak beb! Yela takut la jgkan. Rase cm nak gugur jantung. Nak lari time 2 ade jg. Tapi ku kuatkan jg hati ni.. hahai. Aku tak tgk pun wkt nurse tu cucuk jarum kat tgn kii aku. sbb tkt sgt! Rase die, mcm kne gigit semut api la. Tapi bagi aku, wkt die cucuk jari utk tgk kumpulan darah kita lagi skt. masa yang di ambil pun tak lama. dalam 15-20 mn je. Pak cik kat sebelah aku plak poyo. Cam belagak la.. (dia ckp kt En. Azrilrizal yg dia dah derma darah 13 kali. Patut la poyo). tapi yg aku xpuas ati bila sorg nurse Melayu ni kerek gila. Taula hari sabtu, myb dia dah plan baik punye nak kua dating (En. Azrilrizal yg ckp) tapi dah kate keje bahagian perkidmatan awam.. Kena la terima cara kerja awk tu! Mummy aku dulu pun tak kerek cm kau tau!

Perasaan aku lepas dah derma darah tu, excited sgt. org Melayu ckp teruja. Sbb tak rasa skt lagsung! korang ptt try tau! Bole lah kita menyelamat kan nyawa org lain dgn 1pine darah kita tu.. Aku arsa pasni aku nak buat lagila.. Cuma td lepas derma darah aku cm pening2 sket. Peringatan! Kita kena Makan dulu sebelum derma darah tau. dan lepas dah derma darah, kita akn di beri makan dan minuman utk menambah semula tenaga dan gula dalam bdn. Wahh~~ macam dah bole jd andolser plak! wakakakakak~~!

Bila cita pasal darah2 ni, teringat kat Miss Ina sebab dia minat sgt dgn Twilight. Cita tu kan berkaitan dgn vampire, darah.. hahha.. Tapi waktu derma darah tadi adalah pengalaman yang sgt teruja bagi aku. Lepas ni aku nak derma lagi darah tanpa rasa tkt, nak lari atau gugur jantung lagi dah. Heheheh.. ;)
.....
.....
.....
.....



Papa terkejut ;)
Aku dah try derma darah..
Yang dah derma, ape perasaan korg utk percubaan kali pertama?
Bagi yang belum, Korang bila lagi?
;)

3 comments:

  1. oh ho.
    blog walking.ececece.

    i pun pnah nak derma darah but nurse ckp darah i utk i sorang.VOLEYHHHH?
    darah pun da set2 kedekut yahamatsss!
    so i xderma.my bf did.though tu my plan sebenarnya.
    and dia dpt blood donation cert!
    GERAM AKAK TGK!!!!!!

    so pasni nak pose2 makan hati,paru,kerang..bagi tambah darah HAHAHAHAHA.

    ReplyDelete
  2. haha..
    bagus2..
    derma la..
    nanti u rase cm..
    "eleh, cmni je skt die?:
    hehehehe...
    ;P

    ReplyDelete
  3. happy ramadhan my fren ;)

    ReplyDelete