link

Aqilah & Azrilrizal

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, August 23, 2009

Ber-blogging di bulan Ramadhan

Ini entri pertama aku dalam bulan puasa.. dah 2 hari umat Islam di dunia menjalani ibadah berpuasa. Semua setakat ni berjanlan lancar, Alhamdullilah ;) cuaca bulan ramadhan kali ni pun agak menarik. takla panas sgt and hope akan cmni je cuaca. Takde ape la yang bes sgt, 2 hari ni ddk rumah je. Masak.. jadi bibik! ;) But i'm happy.. dapat masak utk family. Yela, kalo hari2 biasa semua org akn berbuka asing2.. Papa berbuka dkt masjid. Abg dkt office dan aku dekat kolej :( sedih tau! Nasib ade la roomate ku yg setia, No. Hehehehehe..

Bila aku terenang Papa berbuka dkt masjid, aku jadi sebak. Sedey je rase terpaksa tgk papa berbuka macam musafir. Padahal kami semua org KL. Dekat2 belaka. Kadang2 papa berbuka la dgn abg, tapi sumetimes dorg berbuka masing2. The only tie aku dapat menebus balik hari2 lain tanpa berbuka dgn mereka ilah pada hujung minggu. Thats why aku masak byk2 lauk! Bukan nak membazir, tapi bagi aku itulah salah satu cr utk menebus balik hari2 lain yang tak dapat berbuka sama2..

Dah dua hari kita semua berpuasa, aku rase aku dah fullfil kehentak papa dgn abg. Papa nak ikn msk tempoyak- aku da masak. Abg nak siakap sweet sour pedas- aku dah masak. Dan aku harap esk bila dah balik kolej, xdela rase terkilan sebb tak dpt masak makanan yang nak makan ;) just that papa nak sgt ikan merah msk sup. Jup lagi la aku buat. Tadi wkt berbuka aku mkn byk gile! Hehehhe.. En. Azrilrizal pun dtg berbuka kat rumah td ;)


Rase mcm makin naik je berat badan bln puasa ni..
amacam ni??



No comments:

Post a Comment