link

Aqilah & Azrilrizal

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 13, 2009

Masih Kosong

Apa yang kita semuacari dalam hidup ini? Kebebasan? Keamanan? Okay,ini semua adalah di luar kawalan aku. Setiap org pun ade kehendak masing2 kan? desire on certain things.. Tapi akan ada satu tahap bila kita akan rasa lost.. Hilang arah tuju.. Hilang punca dalam hidup.. Cam yang aku alami sekarang ni..
Aku pun tak pasti kenapa aku jadi macamni.. Tak kan la tak blk rumah 2 minggu da mvcm ni kot.. (ahahha.. gila poyo Qila ni!). Tadi aku mcm agak tersentap la bila classmate aku tegur "Qila, ko asl minggu ni mcm lain je? Cr ko berpakaian pun cm tak terurus. Ko ok x?" aku senyum je tak cakap pape.. Tapi bila fikir balik, mmg btl ape calssmate aku ckp.. Bayangkan, aku tak pernah g klas pakai selipa.. Hari ni aku pakai selipa je! Betapa aku tak kesah dgn keadaan luaran aku. Bgai aku, time nak g klas tak payah bergaya sgt.. G klas nak belajar je. Itu hanyalah dari pandangan mata aku.. Tapi se simple2 aku, aku tak penah pakai selipa g klas (kecuali klas malam) so dr situ bole nampak yang aku minggu ni cam tak kesah sgt dgn diri aku.
Minggu ni aku rase letih sgt, nak buat pape pun malas.. Nak g kelas pun malas! apela nak jadi dgn aku ni kan.. Aku tak suka dgn keadaan aku yang mcm ni! Ya Allah, tlglah hamba mu ini....
I hate myself being like this! Apa yang patut aku buat? Aku arse cm sekarang ni aku tgh berada di bawah. Aku arsa macam ssh nak bernafas.. (bkn H1N1) Cam sesutu yang menahan diri aku dari utk bagun ke atas dan tidak membimbangkan org2 tersayang aku.. Beberapa hari yang lepas aku ade chat dgn abg aku kat facebook. Aku npk die online dan terus aku "Hi" die.. Tetiba dia ckp "Adk ok x? Cam ade masalah je" aku terpaksa menipu.. (bohong sunat) "Xde pape.. I'm ok. Knp mcm org ade masalah ke?" Aku sebenarnye tak de masalah. Tapi itulah masalah aku sbb takde masalah tapi still down.. Apakah???
Aku rasa cam nak break down and cry.. Tapi kalo aku buat camtu cam xde punca yang munasabah je.. nanti org ckp aku gila plak! Hehehe.. Maybe hidup mmg macam ni.. Kadang2 sesuatu yang jadi tu takde punca pun.. People can break down anytime kan. Macam kereta juga.. Tiba2 je die rosak. Tak bagi worning langsung..
Aku cuba ddk dan berfikir..
Berfikir apa yang aku nak sebenarnya dalam hidup ni..
Kamu semua tau ape yang kamu nak dalam hidup ni?

No comments:

Post a Comment