link

Aqilah & Azrilrizal

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 26, 2009

Pagi yang Gelap dengan Entri yang Panjang

I miss my En Azrilrizal.. (Hahaa.. pagi2 ni emosi terlebih plak) okay, entri kali ni mmg xde kena mengena dengan tajuk pun! haha.. aku da tatau nak letak tajuk ape so aku letak jela tajuk ni.. lagipun time aku menaip ni, mmg tengah pagi yang gelap.. pkl 420 pg kot! Gelap gelita kat lua tu dan aku.... masih tak bole tido..

Aku pun takde idea nak tulis dalam enteri ni sebenarnya tapi di sebabkan dah lama tak update blog ni, ku gagahkan jua! Cewah.. Mmg sejak ddk rumah otak jadi tepu! OMG! hahah.. aku mmg kena admit benda ni.. ok aku mengaku!

Apa yang aku nak berkongsi unuk enteri ni? last saturday ade bbq party untuk Hakeem dgn Rayyan (anak buah En Azrilrizal.. ok K.A.M.I lupa nak snap sum pic! nvm, byankan jela ok? ;) ) The party was fun.. En Azrilrizal sgt gigih dan kuat mengipas tempat bbq.. hahah sayang u look so cute tau x?! ;) kesian En Azrilrizal kena mengipas makanan2 bbq daripada panas terik (Starts at 4pm untill 8pm) sampaila ke hujan dan ke malam sampai minyak2 bbq melekat di kulit beliau sewaktu beliau mengelap lengannya dgn tissu.. kuat kan die? hahah HERO ku ;)

Hari tu aku buat desert untuk di bawak ke bday party tu (rase ganjal plak datang tak bawak apa2) and the desert da jadi tonggang terbalik sebab on the way nak ke rumah kakak En Azrilrizal, die da tergocang-goncang dengan ganas nya! hahaha.. but i was happy, because everyone like's it!

;) walaupun rupa nya sgtlah horror! Thanx to mama untuk resepi nya! dan juga Miss Syana sebab bagi i semangat untuk wat desert walaupun beberapa kali percubaan yang mengalami kegagalan.. hahah.. 1st desert yang i mms kat Miss Syana was damn horror kan Syana? I sendiri tgk pun takut! hahah... Even En Azrilrizal cp nampak mcm masak lemak su'un.. (whut?! haha..)tapi ending die sangat memuaskan.. Thnx juga kat En Azrilrizal sebab tak marah dan masih memberi semangat dengan meneman kan aku 2 hari berturut-turut ke Tesco Extra blakang rumah.. Thnx sayang! ;)

Malam bday party tu aku teman anak-anak buah En Azrilrizal main kat lua rmah.. Okay, kira jadi pemerhati la kan kot2 ape2 jadi kat budak2 tu kan susah sebab mak bapak masing2 syiok berbual dengan ahli keluarga yang lain.. First aku layan Adam dgn Rayyan main belon buih (alah benda alah yang tiup kua belon buih byk2). Bila aku da bosan tgk bdk2 yang dah besa sket main badminton.. Lama jua la aku teman dorang.. aku pun join gak tapi aku mmg xreti men badminton (sumpah xreti.. mesti tak dapat nak smack balik.. btl ke smack? ke smash hahah.. kan aku ckp aku xreti! hahaha.. belasah jelah!). Aku main badminton dgn memakai selipar En Azrilrizal yang bersaiz 9! Amik kau! selipa aku anak buah die pinjam. Okay, xpe aku maafkan.. (nasib die anak buah BF aku, kalo x. dah lama aku sekeh kepala kau dan blah buat xtau sambil nyanyi lagu Yuna, knp Yuna? sbb die tgh hot sekarang nih.. huhu.).

Selipa En Azrlrizal yang bersaiz 9 yang di pakai oleh saya untuk bemain badten ;)



Hadiah hari jadi yang Hakeem & Rayyan dapat dr Aunty Qila & Uncle Boy is... jeng3
..
..
..
..
..


kami berdua bagi mereka printed t-shirt sorang satu yang tertera gambar di atas dengan nota LOVE EACH OTHER ;)
ramai cakap kami sabotaj sbb letak gambar Hakeem je yang clear, tapi gambar ni je yang kami ada.. Okalah tu kan dr xde? ;)



Time main2 dgn budak2 waktu tu, aku da penat so igt nak masuk dalam la kan, tapi tibe2 plak si kenet yang ajak aku main "badten" (die panggil badminton "badten" panggil plak, sebut sebenarnya, teruk nye BM aku!) tak kasi aku masuk dalam.. dgn nada yang mencair kan aku (sebanarnye aku x smpai ati) "Alaa.. aunty x payahla.. Juma men badten" Okay, aku tersentap di situ.. aku pun stay.. Yea mungkin Adam a.k.a si kenet ni yang akan teman anak aku men badten suatu hari nanti bagi membalas jasa aku.. (Wah..~~ besar cita2ku.. hahai..) (^.^)


Adam a.k.a Jejaka badten, yang nak mandi dgn belon pada hari tu dan suka cakap perkataan HANTU bila kat tempat gelap..Hehehehe... die takut sgt dgn En Azrilrizal, btw semua anak buah En Azrilrizal takut dgn dia sbb garang. Yeke?? ;)


p/s: Teringat Kak yeen kakak En Azrilrizal bgtau anak2 buah " Boy garang dengan sape yang gedik2 je" tesenyum aku seketika.. Sayang, i x gedik kan??? kan?? (^.^)


Entri aku kali ni macam rojak plak.. macam2 yang aku cita, aku nak mengimbas kembali kenangan lama bole x? (hahah.. mestila bole, belog saya kan ni! buka belog awk ;b)

Aku dengan En Azrilrizal dah masuk 4tahun bersama tahun ni (Kalo dah kawin, anak kami mungkin berusia 3 tahun! ahaahaha... Perasan+Berangan!) Kamu2 semua, jangan kuat berangan seperti saya ya! ahaha..


Detik pertemuan kami bermula pada tahun 2003 kot.. Time tu form4 baru lepas PMR, bapak aku beria2 sangat nak aku masuk kelas sains padahal aku tak pernah suka pun.. Untuk tidak mengecewakan bapak aku yang beria2 sgt pada masa tuh, aku pun masuk lah kelas SC4 (iaitu kelas sains tapi bukan tulin sbb aku xsuka bio sbb kena belah katak dan sebagainya.. Plsss... not me ok!! tapi kami amik LK-Luisan Kejuruteraan) masa tu aku suka tgk En Azrilrizal sbb die CUTE BANGAT! (btl xtipu!) hahaha.. Tapi dat time aku da ade bf dan mane lah die nak pandang aku kan.. Hahhah.. Benda ni aku tak bape ingat tapi En Azrilrizal igt, die cakap 1st time aku ber conversation dgn die ialah mase aku tegur poster Slipknot die.. Hahah, aku xigt tapi die igt.. (bagus2 sense of memory u yea!) time tuh table ktorg cm ade laci yang di buka dari atas dan bawah tu bise bdk tampal gambar@posrter ske2 dorg la (bdk2 teknik mesti tau, tapi aku bukan skolah teknik.. aku skolah bise je).. tapi aku tak buat.. Malas! (',') yea.. saya mmg pemalas! hehehe..

Tapi yang ironik nya, En Azrilrizal hanya melamar aku jadi stedy GF die lepas sekolah (sambil mengingat kembali lagu tema kami waktu itu. Ada dalam entri yang lepas) walaupun die admit yang dia da syiok kat aku (Wah bangga diri nampak! haha) sejak dari 1st time aku tegur poster dia.. ;) & i like it! aku xsuka couple dengan budak 1skolah & mungkin aku bukan di kalangan budak2 yang femes waktu sekolah ;) lagi satu, nanti akan jadi belangkas dan cepat bosan.. (Tapi sekarang kami seperti belangkas ;) )

Aku nak nyatakan bahawa aku bahagia menjadi stedy GF En Azrilrizal.. bagi aku dia seorang lelaki yang melengkapi hidup aku.. Dia ada di saat2 aku memerlukan seorang tema, sahabat, kawan nak gado, tempat menangis, tempat bermanja, tempat bergurau dan sebagainya.. Dia juga ada bersama-sama aku mengharungi saat2 kehilangan mummy tersayang :'\ All i want to say is thanx alot sayang! ;)

Adat la kan bila bercinta selalu bergaduh-gaduh manja.. (sedangkan lidah tergigit, inkan kami.. Cewah~~ saya tau saya sgt over!~) heheh.. But its the way of learning kan.. En Azrilrizal seorang yang sangat penyabar dengan kerenah saya.. Agak susah untuk aku jumpa lelaki seperti dia.. aku ni dala degil, keras kepala pulak tuh! (amik perangai ni dari papa+abg.. Heheheh. jangan salahkan ibu mengandung) tapi aku x seteruk papa dgn abg la.. ooo00ppss~~! ter-lepas cakap plak.. sorry papa, sorry abg, adk sayang kamu berdua!

Banyak pengalaman aku dengan En Azrilrizal.. suka duka.. macam2 la.. tapi tu semua mengajar kami untuk menjadi seorang yang lebih baik dan matang.. (Cewah~~!! macam kata2 punjangga orang2 tua plak! Aku masih muda ok! heheh (^.^) ) But Im glad that Im with En Azrilrizal. Aku berharap kami dapat bertahan mengharungi susah dan senang bersama-sama ;) insyaallah...





Aku bersama si dia, En Azrilrizal jejaka yang berjaya mencopet hatiku.... CewaHHH~~!! Mencopet ke mencuri???



Entri kali ini penuh dengan kegembiraan.. sekurang-kurangnya cuti sem aku penuh dengan kegembiraan dan kasih sayang walaupun hari-hari biasa aku agk bosan.. At least aku ada En Azrilrizal dan orang2 yang aku sayang di sekeliling aku (^.^) dan aku pasti, bila da masuk sem baru, aku akan kurang semua ini... Ini adalah masa yang sesuai untuk aku menikmati semua kasih sayang dan keindahan! Syukur Alhamdullilah... ;)
p/s: Kenapa Body Butter Body Shop sgt sticky dan melekit? Rimas tau.. x selesa.. Tapi da beli, kena la pakai.. kalo x membazir jeerrr... (',')
Nasib baik Body Shop support the Environment.. ;)

Cuti Sem saya pada minggu lepas begini...
kamu pula??
;)

2 comments:

  1. wah-wah,
    kisah cinta nampak. comel betul kisah kamu.
    hehehehe, nanti bila anak kamu reti membaca, jangan lupa khabarkan blog nie pada mereka. Biar mereka tahu macam mana parent dorg bertemu jodoh.MUAHAHAHAHA ;)

    ReplyDelete
  2. hahaha..
    kalo blog ni masih wujud..
    haruslah kan!
    hehehe..
    ;)

    syana,
    kena ajar i buat cupcakes plak pasni k?

    ReplyDelete