link

Aqilah & Azrilrizal

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 11, 2009

Slumdog Millionaire


Okay..finally aku tgk gak cite yang sume org ckp best gilerr.. Even roommate aku Syiera tiap2 weekend tanye aku da tgk ke x SLUMDOG MILLIONAIRE.. The movie was okay.. Aku tak penah tau pon cite tu pasal ape.. So aku ajakla BF aku tgk dekat cinema.. Sbb as you guys pun tau kan yang movie ni byk menang award... Tapi asik je full bile ktorg nak tgk.. So endup aku geram aku pon belila DVD kat depan 7E Tmn Midah..

DVD tu mmg clear and aku puas hatila beli kat situ sbb skrg ni pun mcm ssh je nak cr DVD.. Aku bukan nak cite pasal DVD tu clear ke tak.. Tapi pasal jalan cerita Slumdog Millionaire tu sendiri.. Bagi aku mmg best la cite tu.. Jalan cerita dia simple dan tak memening kan.. Kira cm experimental movie la..

Cerita ni basic nye pasal life budak kecik tu la.. Camne kait mait nye jalan cerita dia dengan soalan2 yang di tanya dalam rancangan Who Wants To Be A Millionaire versi India.. Cerita ni berlatar belakangkan kawasan setinggan kat India dan kawasan2 yang sewaktu dengannya..

Part paling sedih bila dua beradik ni nampak camne mak diaorang kene pukul sampai mati time rusuhan org yang beragama Hindu dengan Islam.. aku cm sebak juga la mase tu... Aku suggest la korang patut tgk cite ni ok..

Jalan cerita ni juga menunjukkan sikap kasih sayang antara abg dan adk.. Walaupun abg die perangai cam haram.. tapi pasal adk (darah daging sendiri) sanggup korban kan nyawa dia.. Touching gak part tu.. Dan tak ketinggalan bahagian bab cintan2 ni.. Biasa la.. Walaupun director dia mat salleh tapi jalan cerita industan punya movie tak lari la.. hahaha.. part last tu aku mmg x bole blah mase Jamal dengan gf die Latika (hero & heroin) menari2 kat stesen ketapi!

Tapi yang sweet nye.. Si Jamal sanggup masuk pertandingan Who Wants To Be a Millionaire sbb kan si jantung hati nye Latika, hoping that Latika tgk die dalam TV.. [En Azrilrizal,awk sanggup tak wat benda yg same utk sy? ;) ] So, bagi sape2 yang tak tgk lagi movie ini, ku saran kan tgk laaaa yeee... kalo korang mengalami nasib yang same cam kau.. Which is tiket abes, belila DVD kat depan 7E Tmn Midah! Hehehe...

Bagi aku movie ni best... Tapi aku tak taula pendapat org lain sbb xsume org mempunyai pendapat yg same kan.. Aku tak bole bagi detail sgt sebab korang kene tgk sendiri.. Nanti x syiok! kalo camtu baik aku bitau je cerita ni dari mula sampai abes... ;)


~ A + A ~






No comments:

Post a Comment