link

Aqilah & Azrilrizal

Daisypath Anniversary tickers

Monday, August 23, 2010

Tiga Entri Untuk Satu Entri

Sabtu (22.08.2010)
.....






Semalam pulak, was the first time I keluar dgn En Azrilrizal bulan Ramadhan ni. Percaya x? Percaya lah. Kami x pernah lagi dating bulan Ramadhan kali ini. Semalam lah firts time kami berbuka puasa berdua. Biasa Kami berbuka dgn Keluarga masing je. X pun Berbuka dgn Family En Azrilrizal & My Family. Its was fun. Seronok bila berdua. I mean senang nak kesana ke mari. Tp smlm En Azrilrizal letih sikit sbb die lapar :P Hahahahaa... So, Kami pg Mid Valley pg beli barang sikit, kemudia ke Masjid Negara utk solat Asar dan terus ke KLCC utk berbuka. Teringin nak makan Pizza Milano.. Yummeh, Yummehhh~~! :))

We manage to tae some picture. Sumpah x pernah terfikir nak amik gambar kat area Masjid Negara. So ade lah snap pic dlm kawasan Masjid Negara & also KLCC... Cntik kan? I mean structure ye... Bkn I, I sedar diri T.T


.............................................................................................

Jumaat (20.08.2010)
....



Jumaat Lepas berbuka dgn Kawan-Kawan sekuliah Serumah, Sebilik, Sebilik air, Sebantal, Sekatil (OK bab sebantal setilam sekatil tu Tipu) berbuka di Mahbub Bangsar. Seronok! Sbb lame x jumpa kan sbb masing2 pun sibuk dgn Internship masing2.. No dekat Alaf21. Pipi Pulak dkt Pertonas KLCC. I pulak dkt Grey Kuala Lumpur. Kan jauh tu masing2.. Sepatut nya I berbuka dan ber-shopping dgn mereka hari Sabtu (21.08.2010) tapi di sebab kan Aunty I yg dkt Klang punya Birthday & dia nak buat jamuan berbuka puasa, terpaksa lah I cancle kan temu janji I dgn kwn2 I ni. So di ganti kan pada hari Jumaat. Balik kerja, masing2 mcm lipas kudung bergegas ke tempat yang di tuju :P It was fun! X saba nak lepak2 dgn mereka lagi. Soon.. Hope so... :))

..............................................................................




Isnin (09.08.2010)
2 Minggu lepas punya cerita
....


**Petua: Pakai sun Glasses bila ujan lebat. nanti lagi terang penglihatan anda. betul x tipu.

Nampak x? Nampak x? I berbasah-basahan bersama-sama dgn En Azrilrizal. Nampak x K.A.M.I basah lencun!!! Hahaha.. Sbb ape nak tau? Sbb nye K.A.M.I nak ke Bazar Ramadhan bersama-sama.. Yelah, Dah lame juga berpuasa.. Tp x pernah berkesempatan ke bazar bersama. So, that day En Azrilrizal demam (MC) kata nya lah.. (ke mls keje ni Yang?) so, En Azrilrizal pun amik lah I dkt LRT Cheras. DAn kami pun terus menuju ke destinasi yang hendak di tuju iaitu, Bazar Ramadhan dekat Stadium Bola Sepak Cheras. Tgh2 syiok beli makanan.. Tiba2 ujan lebat kami pun berl;ari2 anak lah nak ke kereta. Angin punya lah kuat smpai patah payung! yeahh!! Patah payung :( so, Basah juga lah akhir nya. Nasib makanan x basah sekali.. hermm..

Friday, August 20, 2010

Kau ni Bodoh ke Apa?


Genap lah 11 hari ini umat berpuasa makna nya lagi 19 hari lagi kita semua akn menyambut Kemerdekaan.. Oh ya, bukan Kemerdekaan Malaysia tauuu!! ngheeee~~ Makna nya nak RAYA lahhh!! Okay, teruja mcm budak2 (-_-)


I ni ber-bloging LIVE dr Opis Grey Kuala Lumpur. Ahakss.. Mcm budak2 lagi (-_-) ok fine.


Situasi Pertama:


Semalam keja siap awal so I pun tgklah laman sesawang Twitter I. Dan ternampak kawan I Azizi bercerita pasal video clip Lady Gaga yg berunsur kan Iluminati/Freemason. So, I pun search lah the defination of Ilumination and also Freemason. So, yes. I get to know a bit about it.. Its actually a group of people yg x trust in GOD. Maknanya x percaya mana2 tuhan termasuk ALLAH SWT. Sunbahanallah..


I mcm terkejut juga bila dapat tau yang Video Clip Alejandro Gaga berunsur kan Iluminati. As we all know kan yg Lady Gaga mmg lah GILA! Beause she wants people to remember her in unique ways. But then bila aku bc entry yg dibuat oleh Beautifulnara and he explain more about the connection of Lady Gaga punya VC dgn Illuminati/Fremason.. Pergghhh~~!! Gila I terkejut! For all this time lagu2 Lady Gaga suma best2. Even kids yg x sekolah lagi tau pasal lagu Lady Gaga and also hafal lagu2 si Gaga ni.. And I'm one of her fans juga. now I feel how sad it is kan :(


I dont look up that much dgn Lady Gaga but then I like her music because it catchy. What I mean is lagu2 dia semua nya seronok didengar. But then sedey pula bila fikir balik mcm mana Iluminati ni mempengaruhi manusia menggunakan medium yg paling berpengaruh iaitu media. mereka tahu yang manusia zaman sekarang mmg mudah terpengaruh dengan Media ( Sedey lagi sbb I pun org media) :(


Mcm I punya lecture cakap, "people trust Media more, even perkara tu xdelah menakutkan sgt" Jadi mereka ni pandai mengguna kan Media as a Medium utk mempengaruhi kita semua. How sad :( sometimes Media di salah guna kan oleh segelintir orang.


I ade dapat sumber ni dari http://www.mistisfiles.blogspot.com/ di mana dalam blog ni ada mencerita kan tentang Iluminati/Freemason.


" Para Ilumintai dan Mason sedang galak membuat projek2 raksaksa utk menyambut kedatangan Endgame(Kiamat) di mana di Eropah bunker2 bawah tanah sedang di bina untuk menyimpan gandum dan bekalan makanan"


Dan sedikit tentang orang Yahudi yang selamani kita x tau di petik dr blog yang sama:


"Israel menyimpan emas dan mengharamkan riba. Namum orang Islam memakai duit kertas yang tidak bernilai dan mengamalkan riba. Para rabbi Yahudi tahu apa yang orang Islam dungu x tahu. Para rabbi YAhudi tahu bahawa Nabi Muhammad saw benar-benar seorang Rasul dan kata-katanya adalah benar, namun amat kecewa kerana Baginda lahir dari kalangan Arab, yang dahulu nya di anggap satu bangsa yang hina di sisi Yahudi"


Pelikkan.. Baru I tahu bertapa Jahil nya I ni.. Bertapa kurang nya Ilmu di dada :(



Situasi kedua:


Jadi, sbb kan kerja siap awal :) baca blog lagiii!! hehehe.. sbb next month I akan start busy sbb Spancer my accout Ex dah nak I start buat JR sendiri utk die berikan ke Creative Team.. Ok, tiba2 rasa takut & gementar (-_-)


I pun bukak lah blog my kawan ni.. Miss ShadaJD x saba nk tunggu contact lense yg I oder kat u tuu :P ok2 kembali kepada entri apa yang I baca kat Blog Shada, I bacan pasal sorg Mamat yg dah GILA NI!!! Ape lah yg dia fikir sebelum nak buat statment yg sgt terbuka di Facebook?? Dia mengutuk Islam! Agamnya sendri (but then dia x mengaku dia Islam) Astarfirllahalazim... Status Facebook nya yg bertulis "Kepada yang berpuasa F**k Off!" Setahu I, setan biasa nya bulan2 puasa ni da kena ikat. I guess dia adalh setan nya yg sebenar. Kiranya setan dah meresap dalam badan dia.



kalo nak lagi clear bole pg webside ni www.arealcelebrity.com

Sekali lg I sedey :( apa nak jadi dgn budak2 zaman sekarang ni. Sudah terlampau outspoken sgt! Arwah Mummy I selalu ckp. "Mummy suka adik, because you are a very outspoken person" Yes I'm.. Tp kalo terlebih outspoken mcm ni... How?? Dia x kesian ke kat Parents dia? X fikir perasaan Mak Bapak dia? Mesti sedey dapat anak mcm ni...

Semoga Salleh Grego Samsa ni cepat2 lah insaf sebelum x sempat nak insaf dengan kepercayaan karut dia ni. I ade baca satu lagi blog mengatakan Mamat ni bdk Punk yg mempercayai kepercayaan karut. Well, kalo nak tau En Azrilrizal dulu pun PUNK juga! Tapi Alhamdullilah dia x terpesong jauh mcm mamat ni.

Sedey tgk budak2 zaman sekarang ni.. X mcm zaman2 I dulu (ok terasa sgt tua pulak :P) Harap2 xde lah Family Members I yg berperangai aneh2 mcm budak2 zaman sekarang ni. Suhbahanallah.. Mintak Simpang Malaikat 44. I think that nowadys parents should know ape yg anak2 mereka lakukan. Dengan sapa anak2 mereka berkawan. I kalo ade kawan je msti bwk jumpe my Family. I mmg dah di train mcm tuu..

How sad to see.. People getting more weired each and ever day... :((

Saturday, August 14, 2010

Tuesday, August 10, 2010

Keperluan

Salam Ramadhan..

ahehehe... Well, nak puasa nya esok so, I update lah arini yah! Kat sini ku ambil kesempatan utk mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL MUBARAK! :)) kepada semua umat Islam..


Its been a while I x updae blog kan. Berabuk je blog ni. Patut lah selalu selesema lately ni! hahahahaa :P Kesian blog ku..


Bercerita nak menyambut Ramadhan yg Mulia kali ini. Ini lah first time I menyambut Ramadhan dgn berhijab dan kali pertamanya nak sembahyang tarawikh di Masjid @ Surau :) I berharap Ramadhan kali ini memberi seribu keindahan, keinsafan dan kebaikan pada I dan kita semua. Amin. Dulu waktu Arwah Mummy I masih hidup, mlm nak puasa tu mesti dia akan masak Rendang. Kata nya nak pegang puasa. Tapi I da bisa x rasa mcm tu dah 6tahun. Jadi, plan nye kejap lagi nak ke rumah En Azrilrizal. Mak dia nak bg I lauk utk bersahur dan nak teman dia ke surau utk Tarawikh.


Bercerita pasal Rahadhan mesti teringat keperluan raya kan? Hahahahaa.. Guess what?! I dah beli kasut & Handbeg for RAYA! I know its early but then I malas nak berasak-asak membeli belah time bulan puasa. Dahla penat kan. Kalo shopping before puasa boleh lah minum2. heheheee.. So I bough handbag & pump shoes both from Nine West. Pump shoes I beli dgn kak Juana last Friday. Handbag pulak dgn En Azrilrizal on Sunday. Yelah kang dia kecik hati pulak. Sbb skrg I dah ade teman shopping! :)) aka Kak Juana.

Keperluan Raya yang I nak kena cari lepas ni ialah barang Papa which is Baju & Seluar. Papa jenis x kesah. Kalo I x bwk dia pun xpe. Dia pakai je ape yg I beli.. But then I nk hold dulu sbb I nk bwk dia sekali shopping raya. Br rasa kehangatan nya! Even Papa pernah ckp "Papa dah tua, papa dah rasa semua" *tisk, tisk* nages. I yg nagis tau! LOL! tp I still nak juga shopping raya dgn dia. I tahun ni tak tau kenapa. I x rasa nak apa2 sgt for raya.. Is it tanda2 nak TUA???? OMG!! hahahahaaa.. But then I kena admit jugalah kan! I da semakin DEWASA, DEWASA ya bukan TUA :P



So, I already got my shoes, handbag and also baju kurung (which still kat tailor lg) and oh ya! I dapat Jubah From Mak En Azrilrizal.. She went to Mekkah for her Umrah last week. So I dapat this nice Jubah black&brown siap selendang gituwww! Auuww! Jadi mak arab lah I lepas ni! LOL! Jadi ape yang I nak cari sekarang is tudung/selendang dan sehelai kemeja utk di bawa ke rumah-rumah terbuka (kalau di jemput!) heheheee.. Dan sehelai baju utk En Azrilrizal. Smlm pg KLCC I ade suka baju dkt GAP utk En Azrilrizal, but then nak survey lain lagi. Tiap2 kali raya I mesti belikan dia sehelai baju raya. Senang cerita I mmg suka beli kan dia baju! Org ckp x elok beli kan pasangan kita baju & perfume. I beli kan jg! :) ssb I x percaya semua tuu.. Jodoh pertemuan semua nya di tangan Tuhan kan. Bukan nya dgn cerita2 karut :)


Bercerita pasal I keluar dgn kak Juana ke Pavillion last Friday, kak Juana zelanje I Madam Kwan. And the best part is. Madam Kwan yg serve kami! Its very the berry nice of her tau! Dala kiyuttt! hahahahaa.. so, I dgn Kak Juana mengammbil kesempatan lah bergambar dgn dia. Comel, nak amik gambar pun bwk menu. Dan karaktor(Cartoon) Madam Kwan yg ade dkt logo kedai dia sama dgn muka dia :P I selalu npk dia ech time makan dkt sana. Duduk tempat yg sama dan berpakaian yg sama. Kak Juana ckp myb dia ada byk collection baju dan topi yg sama :)



**Sila abaikan kaki siapa ntah kat belakang tu!

Practical training so far okay. what else I can say kan. I'm still in the process of learning things. Last week dahlah kena blk pkl9! perghhh~!! Letih sungguh! But then seronok juga sbb ade keje kan :)

I hope Ramadhan kali ni I bole perbanyakkan ibadah. Ini adalah masa yang sgt sesuai utk kita mengejar pahala at the same time, boleh merehatkan perut kita ni. I hope bulan puasa ni I xdelah di serang gastrik. Kalo bole juga I nk puasa penuh! Hahahahaa.. Byk betul impian I utk Ramdhan kali ini! heheheee... Pasni boleh la buat Diari Ramadhan Aqilah mengganti kan Diari Ramadhan Rafiq. Bhahhahahaaa..



Salam Ramadhan Semua!

xtau lah sape punya anak ni cute banget! heheheh.. :)
* pic ni I google saja!

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim.. Aku mengucap kan ribuan terima kasih banyak2 kerana memberi aku peluang sekali lagi utk menikmati Ramadhan al mubarak...

Thursday, July 8, 2010

S.E.P.I


***********
********
*****
***
*
*
*
Here are some pictures that has been taken while me & En Azrilrizal pergi short trip ke utara sbb kwn die mase study kt Kulim kawin dkt Penang.. Sangat seronok snap pic dekat tasik Taiping!! x puas rasa nya! I hope next time pg bole amik byk2 lagi... (heheheh.. bercakap dengan penuh harapan di dada! :P)

Kalo nak tau, kat tasik Taiping ni lah dorg ade wat satu scene utk filem SEPI :) sgt cantik tempat die :) time kami pergi ni da nak magrib....
so x dpt snap pic byk2 sgt :(
I just love this place! :)









*** Ya Allah! I xbole stop tulis name En Azrilrizal in Oranje! ;))) I HOPE HOLLAND will win the World Cup 2010!!
***Oh My GOD! tolong lah stop main lagu tecno kat opis niiiii!!!

Wednesday, July 7, 2010

Amik Kau Bila Kena Sound TEPEK!

Haluuuu~~~ Cewah, nak wat gaya2 Azwan Ali plak I ni :P jgn amik ati ye :) so, mcm bise lah bila I menulis entri ni makna nya I tgh lunch hour lah kat opis ni.. mcm bise I x kua lunch sbb nanti MENGANTUK ye.. bkn sbb nak DIET (hehehe.. tp ade lah sket2 niat di hati :P)

Dah nak msk sebulan I intern dkt GREY ni.. so far, keje2 okay2 lah.. dorg kat sini sume baik2.. layan I dgn begitu ramah sekali. nak pg opis senang, nak blk pun senang, nak SHOPPING? lagilah senang! Pavillion kat belakang ni je :P hahahaaa.. pening kepala EN Azrilrizal sbb I ni mmg pantang sgt kalo jumpa brg x bekenan & kemudian BELI :P

Oh ya, pasukan kegemaran En boyfiee sy menang game pagi td! gooooo ORANGE!! semenjak Azuri da xde.. I sokong Belanda :) br lah di katakan sehati sejiwa ;) awwwuuhhh~~!! :P

Okay, nak di jadikan cerita pagi td, Kereta papa tiba2 naik temp! I pun naik hangin jugalah kena jalan kaki dr Flat Samping tuu smpai ke Monorel Hang Tuah... sbb papa takut die rosak tgh2 jalan.. so, I pun berjalan lah seorg diri *tisk, tisk* NGADE! heheheh..

So, mcm bise lah manusia punya lah ramai. almaklum lah.. pagi2 kan sume org rush nak pegi keje.. Alhamdullilah I x payah tunggu lama sbb I sempat menyelit msk Monorel (Skill ni amat penting ye anak2. kalo nak nak pub trans kt KL bandar Metropolitan ni :P) so, bila I da msk dlm train tu bise lah tolak menolak sesama umat akan berlaku.. Tiba2 ade satu minah Cina ni.. x bole consider amoi sbb da 30++ ke bole da consider nyonya?wakakakakaa~~ isk3.. x baik tau!

Okay Qila, back to the story mory!! okay, minah Cina tu pun bersuara "Haiya, they should build a bigger train lah! so people dont have to push around!" dgn nada marah. dalam hati I, bengong jg! kalo nak bigger train msti lah lagi ramai org.. same je situasi die nanti.. ttp akan penuh + berhimpit2.. xde beza nya! tp serious, die sgt SELFISH ye! da npk org ramai2, msk lah ke dalam sikit. ni x, die bole je wat bodoh smbil keep on complaining about people yg ramai himpit2 die.. Hello! belilah monorel sendri! ke privert jet ke! sure punya ko x payah nak berebut dan berhimpit2! so waktu I tgh bengang2.. tiba2 ade satu mat saleh bersuara (hensem gak.. wakakakaka!! itu yg ko tgk Qila?!) "why cant U go further in? cant U see there are alot of people coming in? why dont U help them to get inside the train?" minah Cina tu pun jwb dgn belagak "No, Im not going in, my next station is just after this!" mat saleh tu balas blk "Is this Ur first time using trains? Its look like its Ur first time and U dont know how to let other people come inside!" HAAAA... AMIK KAU! Malu weih kena sound dgn mat saleh aka bkn warganegara MALAYSIA in PUBLIC!! tuu laa.. kau selfish sgt! kan da malu.. pastu cm bise lah kutuk2 mat saleh tu dgn kwn die guna bahasa Cina.. I bkn nak mendiskriminasi kan bangsa/agama.. but U da besar kot.. bole berfikir. ni da kena sound sapa malu? Mat saleh pun tau tau cmne nak hormat org lain. Haih.. kalo aku la kan.. terus turun train babe!!

Itu pun bole consider as pengajaran lah utk kita semua.. Jgn pk diri sendri je.. org lain pun da lambat nak pegi keje.. sume pun tau pagi2 nak rush ke tempat keje.. so pandai2 lah consider sikit.. x luak pun.. bagi I mat saleh tu bagus lah.. die pun yak ddk, tp bagi ank die ddk.. which is ank die sgt kiyuttt.. smpai station BB bpk die ckp "its our station here!" ank die dlm 2thn cmtu la jwb "shopping, shopping, shopping" hahahaha.. kiyuutt gila! so mat saleh tu dgn ank die je.. 2 org. aku respect la die.. how dia punya Moral Sivik lg dasat dr kita! Malu babe..

contoh manusia pagi2 nak pg keje naik pub trans

Hopefully arini bole blk awal..
rase badan mcm x sehat..
smlm blk keje terus demam :(
how I wish sekarang nasih perlu ke kelas..
at least arini bole ponteng kelas ;)

*** dialog2 adalah lebey kurang. sbb i bkn tape recoder bole record sume! ;P

Wednesday, June 30, 2010

Internship

Dah 13 hari I start my intership dekat Grey Worldide.. Its an advertising agency yg terletak di Wisma Genting Jln Raja Chulan.. wahahah.. gila detail mak bg nok! okay lah, the team here kat sini sume okay2.. I got to handle DiGi Always The Smarter Choice punya account.. I got in Account Servicing.. hahah.. bukan account yg kira2 tuu tau.. (haha.. ayohh Qila, ppl are not stupid okay! :P)




Keja tak byk.. Tp bak dtg lah kalo hari Isnin.. Perghh~ tak menang tangan keje I! So, as usuall.. I HATE MONDAY! ngeh3... skrg tgh waktu lunch tp I x kua. I ddk office je mkn energy bar (paln nk kurus lah tuuu.. tau sgt! Apakah?) hahaha.. bkn nk kurus yee.. tp nak mengelakkan mengantuk.. die ulangi MENGANTUK! hahahah.. kang kalo mata da stim, ttdo suda... sapa mau jawab? tiba2 dgr bunyi *krokh,krokh,krokh* hahah.. malu lah saya! ^.^




Becerita pasal Grey, tmpat I keja ni lah kan.. Majority suma Cina. Melayu ade lah sikit2.. hahahaha br perasan! I selama ni mmg ade kait mait dgn Grey eh?? sume entry I color GREY! OMG! hahahahahaaaa.. tuu name nye KEBETULAN yee.. takde kena mengena dgn yg hidup @ mati. sekian.




I sebenarnye tak percaya je da start intern.. yelah pasni bole kawin lah kan EN.Azrilrizal ;) hahaha.. BERANGAN! duit pun xde, papa still tanggung ade hati nak kawin! :P (okay I letak name En.Azrilrizal in orange sbb die suka Holland :) ) HOHOHOHOOO... pasukan kegemaran i AZURI or also known as ITALIA sudah terkeluar.. sgt sedey ye =,( JAPAN juga! (walaupun negara kita pernah di jajah oleh mereka, I ttp sokong Asia! Hahahah.. apelah kau ni! xde kena mengena!) waaahhh~~ I tulis negara mengikut warna masing2.. Kau mmg xde kerja!




Dekat sini, I hari2 kena buat AD Tracking.. yg akn di bentangkan (ckp present sudah!) setiap minggu dekat team DiGi.. so, hari2 pun jari jemari I yg mulus ni... (MULUS ke?) akan bertukar menjadi HITAM! hahahaaa... kerja nya agak mencabar minda ya!




Langkah-langkahnya ialah:


1. check semua surat khabar yg telah i berikan.


2. gunting apa-apa yg berkaitan telekomunikasi (bkn masscom ye :P)


3. pilih ad yg baru-baru.


4. scan kan dan email kan ke PC (yg telah di berikan)


5. crop kan kemudian masukkan ke dlm Power Point & analyze


6. download TCV,radio ad, magazine ad


7. bg dkt Spancer utk die check


8. email kan dkt team2 lain..




begitu lah kerja seharian I selain kena buat creative brief sikit2.. so pagi2 papa akan hantar I (so, sempat I tdo dlm kereta) blk bisa En.Azrilrizal akan amik.. tapi kalo x, I akan blk sendiri ;) I x sabar nak weekend ni.. nak rongeng2.. tak payah bgn awl sgt utk pergi kerja.. skrg ni I da mcm biasa bgn awal pulak :P



hahaha... xde kena mengena pun gambar ni dgn entri kali ni.. tp x tau knp tiba2 I suka gambar ni sbb die sgt unik kan? sgt vintage gituwww.. awwwwhhh~~! ahahah.. GEDIK! ngeh3.. Okay lah.. next time i tulis entri lagi.. nak buat keje sket.. da penat da ni buat2 busy :P

Harini nak blk awal..

hati berbunga-bunga...

ade temu janji dgn sang arjuna kekasih ati ;)